ΠΕΡΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΑΙ ΡΑΫΜΟΝΔΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ
...ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ:
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ(;;; ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ;;;) ΓΛΩΣΣΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΡΑΫΜΟΝΔΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ ...ΜΑΛΙΣΤΑ...
ΒΓΗΚΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΜΜΕ ΕΚΘΕΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΘΕΝΤΙΑ ΤΟΥ "ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ" ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΡΑΫΜΟΝΔΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΩΡΑ ΚΑΜΙΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ...
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΞΕΚΙΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΔΙΝΕΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ...ΩΣ ΑΥΘΕΝΤΙΑ…
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γιατί συνήθως πρέπει να τη μάθουν παπαγαλία, γιατί συνήθως μαθαίνουν για προσωπικότητες και όχι για την κοινωνία, γιατί μαθαίνουν κυρίως για την παλαιότερη ιστορία και όχι τη νεότερη.
ΜΑΛΙΣΤΑ …ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ
ΔΙΝΕΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ :
1ο.- ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ) ΚΑΙ ΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ(ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΩΝ
ΑΝΘΡΩΠΩΝ)
2ο.- ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ....
ΑΥΤΟ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΜΕ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΠΕΡΓΑΜΗΝΕΣ ...;;;
ΔΛΔ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ πχ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΩΜΕΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ πχ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΙΤΛΕΡ ...
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ;;; ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΝΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΤΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΜΠΗΚΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΘΕΜΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ....
ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΜΠΗΚΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ;;;
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΡΘΩΣ
ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΗ ΟΠΩΣ:
Γιατί δεν αγαπάνε οι μαθητές την ιστορία όπως αυτη διδασκεται στην εκπαιδευση;
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΑΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΚΑΙ
ΑΟΡΙΣΤΩΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ…
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΟΤΙ Ο κ ΡΑΫΜΟΝΔΟΣ ΑΛΒΑΝΟΣ ΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΠΑΡΕΛΕΙΨΕ ΝΑ ΟΡΙΣΕΙ ΠΟΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΝΤΙΠΑΘΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΝΟΗΣΗ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΕΝΑ ΟΡΘΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΩΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
ΜΗΠΩΣ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ :
ΓΙΑΤΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΠΟΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ;;;
ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΡΕΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΤΟ DNA ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ;;
ΜΑ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΡΕΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ DNA ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ;;; ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΛΟΓΙΚΑ…
ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΝΩ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ ΚΑΙ ΧΑΡΑΧΘΕΙ ΜΕ
ΔΙΔΑΧΕΣ ΜΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΟΡΘΑ ΤΟ
ΔΙΚΑΙΟ…
ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΑΣ ΟΤΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΜΑΣ ΕΧΕΙ
ΕΝΑΝ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ
ΡΟΗ ΒΙΟΥ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ…
ΓΙΑΤΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ
ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ …. ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ;; ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΑΣ
ΕΧΟΥΝ ΜΙΛΗΣΕΙ ΓΙΑ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ...ΔΛΔ ΓΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑΣΜΕΝΗ-ΣΠΑΣΜΕΝΗ(ΚΛΑΣΜΑ)
ΙΣΤΟΡΙΑ...
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: Ο σημαντικότερος όμως λόγος που η ιστορία είναι απωθητική για τους μαθητές, είναι ότι το σχολείο δεν καταφέρνει να συνδέσει τη ζωή των μαθητών με το παρελθόν. Δεν καταλαβαίνουν γιατί να πρέπει να τα μάθουν όλα αυτά. Όπως μου έλεγαν κάποιοι φοιτητές μου: «Γιατί, κύριε, να πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία; Εμείς κοιτάμε μπροστά. Κοιτάμε στο μέλλον».
ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΔΛΔ ΝΑΙ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ...ΟΥΠΣ...ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΕΙ Ή ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΥΠΩΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΝΤΟΣ;;; κ.ΡΑΫΜΟΝΔΕ ΑΛΒΑΝΕ ΡΙΧΝΕΤΕ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ ΑΛΛΟΥ ...ΑΛΛΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ...ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΣΟΙ ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΠΑΝΤΟΥ....
ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ...ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ...ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ;;; ΑΣ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ : ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΡΑ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΦΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ;;;; ΧΩΡΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ….;;;
ΤΙ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ …ΛΕΣ ΜΙΑ ΑΝΟΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΧΑΦΤΟΥΝ ΑΜΑΣΗΤΗ…ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙΣ ΠΤΥΧΙΟ …ΑΧ ΑΝΘΡΩΠΕ…
ΣΕ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΩΣ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ...ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ..ΜΥΑΛΟ
ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΔΙΑ ...Η ΟΡΘΗ ΛΕΞΗ κ. ΚΑΘΗΓΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ...ΝΟΥΣ...
ΕΥΘΥΣ ΑΜΕΣΩΣ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ....ΚΑΙ ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ;;; ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΛΕΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥΣ...ΔΛΔ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΕΙΧΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ (ΤΟ ΠΩΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΤΕ ) ΑΝΤΕ κ.ΚΑΘΗΓΗΤΑ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΟΙΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΩΣ...ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΡΧΗ...ΠΕΣ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ ΜΑΣ;;;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ , ΓΡΑΦΕΙ, ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ... ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ…ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ...ΤΟΤΕ ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΑ ΜΟΥΓΚΡΙΣΜΑΤΑ;;;
ΕΙΝΑΙ ΛΕΕΙ ΟΙ ..ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ (ΩΙΜΕ) ...ΟΙ ΑΞΙΕΣ(ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΠΟΙΕΣ) ...ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ(ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΛΕΣ) ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ....
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ
ΛΕΞΕΙΣ ...ΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ...ΑΣΧΕΤΟ ...
ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΝ ΑΝΟΜΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ "ΠΙΟ" ΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ...ΔΛΔ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ...ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ Η ΑΔΑΗΣ ΕΓΩ ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ,ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ, ΤΙ ΓΝΩΣΕΙΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΝ ΟΧΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ;;; ΟΠΟΥ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ...ΑΡΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ..
ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΑΝΤΑ ΩΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ...
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εμείς αποφασίζουμε για τους κανόνες που ρυθμίζουν τη ζωή μας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι βέβαια. Οι προηγούμενοι
από εμάς αποφασίζουν.
ΩΙΜΕΕΕΕ....
ΔΛΔ ΑΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΡΟΓΟΝΟΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ;;; .... ΟΠΟΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΕΓΙΝΑΝ ΤΟΣΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ...ΟΕΟΟΟ;;;
ΑΥΤΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
ΑΥΤΑ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ....ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΩΣ
ΑΥΘΕΝΤΙΑ.....
ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ …ΗΤΑΝ ΟΙ
ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΟΥ Ή ΚΑΠΟΙΟΙ ΧΩΡΙΣ ΓΕΝΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΟΤΙ ΕΙΧΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΟΙ
ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΣΕΙΣ κ.ΚΑΘΗΓΗΤΑ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ «ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ»
ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ…ΟΠΟΤΕ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ
ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ…
ΜΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ…
ΓΡΑΦΕΙ…Εμείς γεννιόμαστε μέσα σε ένα πολιτισμό, σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που όλα αυτά έχουν ήδη διαμορφωθεί. ...
ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ;;; κ.ΡΑΫΜΟΝΔΕ ΑΛΒΑΝΕ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ;;;
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ…
ΚΑΙ ΩΣ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ" ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ:
"“Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ’αυτό μένειν“ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ....;;;
ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΜΙΛΑΤΕ;;;ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΣΑΣ ΠΡΟΓΟΝΟΙ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ;;; ΜΗΠΩΣ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ
ΑΚΥΡΩΝΕΤΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΕΜΦΥΤΕΥΕΤΕ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΑΥΤΟ ΠΟΥ
ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΛΕΝΕ...:
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΤΑ ΑΦΗΣΑΝ
ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ....
ΛΕΩ ΕΓΩ ΤΩΡΑ ...ΠΗΠΩΣ;;;
ΜΗΠΩΣ ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΝΟΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΔΟΛΙΑ ΟΙ ΤΟΥ ΣΙΝΑΦΙΟΥ
ΣΑΣ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ;;;
ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ....ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ (ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΟΜΩΣ ΠΟΙΟΣ(ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΗΓΗ ΤΙ ΣΟΪ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΕΙΝΑΙ) ΟΤΙ : «Οι νεκροί μας κυβερνούν» ΟΥΠΣ....
ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ;;; ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ;;;…ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΣΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΙ ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΖΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΩΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΣ
ΓΡΑΦΕΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ …ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΠΙΔΡΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ…ΑΡΑΓΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ Ο,ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ;;; ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ;;;; ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ;;; ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΤΟΥ ΒΙΟΥ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΔΑΤΙΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΡΑΧΘΕΙ …
ΠΑΝΤΩΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΕΡΧΕΣΤΕ ΤΩΡΑ
ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΕΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΨΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΛΕΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΥΘΥΝΗ
ΣΤΙΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΔΡΟΥΜΕ ΣΤΟΝ «ΤΡΟΠΟ» ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ.
ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΙΣ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ ΑΡΧΙΖΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΕΝΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΓΙΑ ΗΔΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΕΝ
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ
ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΟ ΓΥΡΙΣΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΤΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
ΔΙΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΩΣ Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΡΕΕΙ ΑΠΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΩΣ
ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ .
ΓΡΑΦΕΤΕ ΠΩΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ;;; ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ;;; ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙΤΕ «ΠΙΑΣΑΡΙΚΕΣ» ΔΗΘΕΝ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΡΥΨΕΤΕ ΜΕ ΔΟΛΙΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑ Η ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΑΛΛΑ Η ΔΙΑΤΉΡΗΣΉ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΞΗ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ….ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΕΧΟΥΜΕ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ...
ΜΙΑΣ ΜΝΗΜΗΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΟΛΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΨΟΥΝ ΜΕ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΟΚΡΥΨΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ…
Η ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΔΗΛΑΔΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΑΠΟΤΥΠΩΘΕΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΑΛΛΟΙΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΧΑΡΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ (πχ Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΓΙΝΕ «ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ») ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΝ ΚΑΘΩΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑ ΣΕ ΚΑΘΕΤΙ ΨΕΥΤΙΚΟ…
ΠΩΣ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ;;; ΚΑΤΙ ΞΕΝΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΞΕΝΟ ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΥΒΡΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΩΣ ΓΟΝΟΙ …
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ κ ΡΑΫΜΟΝΔΕ ΑΛΒΑΝΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΣΤΡΩΝΕΙ ΤΟ ΧΑΛΙ ΤΗΣ ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΧΕΤΕ ΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΔΟΥΛΕΊΑΣ ΤΟΥ(ΠΤΥΧΙΑ).
ΑΝ ΕΔΙΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΙΧΑ ΚΟΠΕΙ ΚΑΘΩΣ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΚΤΡΩΜΑΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΔΟΛΙΑ ΝΑ ΦΥΤΕΥΣΟΥΝ ΜΙΑ «ΙΣΤΟΡΙΑ» ΑΣΧΕΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΙΑ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΔΟΥΛΟΥ ΚΑΘΩΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΤΑΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΟΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥΣ Ή ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΔΟΥΛΟΥΣ... ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΑΒΟΥΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ.
ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ
ΑΓΝΟΗΣΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ
ΠΛΕΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΨΕΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΠΕΙΣ
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟΧΩΝΕΥΤΑ…
κ.ΡΑΫΜΟΝΔΕ ΑΛΒΑΝΕ
ΕΠΕΙΔΗ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΤΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΤΟΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΣΑΣ ΕΔΩΣΕ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟ
ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ ΤΙΜΗΣΤΕ ΤΗΝ
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΩΣ Η ΛΕΞΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ Η ΔΕ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΡΘΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΣΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ…
ΕΥ - ΘΥΜΟΣ
ΤΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ κ.ΡΑΫΜΟΝΔΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ
Γιατί δεν αγαπάνε οι μαθητές την ιστορία; Οι
απαντήσεις είναι γνωστές. Γιατί συνήθως πρέπει να τη μάθουν παπαγαλία, γιατί
συνήθως μαθαίνουν για προσωπικότητες και όχι για την κοινωνία, γιατί μαθαίνουν
κυρίως για την παλαιότερη ιστορία και όχι τη νεότερη.
Ο σημαντικότερος όμως λόγος που η ιστορία
είναι απωθητική για τους μαθητές, είναι ότι το σχολείο δεν καταφέρνει να
συνδέσει τη ζωή των μαθητών με το παρελθόν. Δεν καταλαβαίνουν γιατί να πρέπει
να τα μάθουν όλα αυτά. Όπως μου έλεγαν κάποιοι φοιτητές μου: «Γιατί, κύριε, να
πρέπει να μαθαίνουμε ιστορία; Εμείς κοιτάμε μπροστά. Κοιτάμε στο μέλλον».
Αυτό που δεν καταλάβαιναν οι φοιτητές μου
και δεν καταλαβαίνουν όσοι δεν εκτιμούν την αξία της γνώσης του παρελθόντος,
είναι ότι τελικά όλοι μας είμαστε προϊόντα της ιστορίας. Ό,τι έχουμε στο μυαλό
μας έρχεται από τους προηγούμενους από εμάς. Ακόμη και οι λέξεις που
χρησιμοποιώ για να γράψω αυτές τις γραμμές, δεν είναι δικές μου. Έρχονται από
τους προηγούμενους από μένα. Και βέβαια το πιο σημαντικό δεν είναι οι λέξεις.
Είναι οι πεποιθήσεις, οι αξίες, οι γνώσεις ακόμη και οι κανόνες. Εμείς
αποφασίζουμε για τους κανόνες που ρυθμίζουν τη ζωή μας; Όχι βέβαια. Οι
προηγούμενοι από εμάς αποφασίζουν.
Εμείς γεννιόμαστε μέσα σε ένα πολιτισμό, σε
ένα κοινωνικό περιβάλλον που όλα αυτά έχουν ήδη διαμορφωθεί. Είναι τόσο μεγάλο
το βάρος του παρελθόντος πάνω στο παρόν, που ένας ιστορικός έχει ισχυριστεί
κάτι που όταν το είχα πρωτοακούσει είχα εντυπωσιαστεί: «Οι νεκροί μάς
κυβερνούν». Βαριά κουβέντα. Δεν συμφωνώ εντελώς όμως, καθώς και εμείς επιδρούμε
στον τρόπο που εξελίσσεται η ιστορία και έχουμε ευθύνη απέναντι στις
μελλοντικές γενιές ως μελλοντικοί νεκροί που αναπόφευκτα είμαστε όλοι μας.
Αξίζει
να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς.
Αξίζει
να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν.
Αξίζει
γιατί αυτοί είναι που διαμόρφωσαν τον κόσμο που μας περιβάλλει.
Η ιστορία είναι μια πράξη αυτογνωσίας, μια
πράξη γνώσης για τον συλλογικό μας εαυτό, απαραίτητη για να καταλάβουμε τον
πολιτισμό μας. Δεν μαθαίνουμε ιστορία για χάρη των προηγουμένων. Όντως αυτοί
έφυγαν και δεν έχει πια καμία σημασία για αυτούς.
Μαθαίνουμε ιστορία για εμάς, για να μάθουμε
από τα λάθη των προηγουμένων, να δούμε τι λειτούργησε καλύτερα για εκείνους και
τι όχι. Μαθαίνουμε ιστορία για να καταλάβουμε ποιοι είμαστε και να σκεφτούμε
πού θέλουμε να πάμε.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου